Fullt schema

Idag har jag varit ledig från jobbet men har haft fullt upp här hemma. 
Jag började med städningen inne innan jag gick ut istallet. 
Det började ösregna vid 11-tiden så hästarna fick gå in när jag hade mockat. 
Jag gjorde iordning Sigge & gick till ridhuset med honom. Jag värmde upp först & galopperade honom sen sex varv åt varje håll. Efter en skrittpaus  var han riktigt trevlig att rida resten av passet!
Rosa fick gå på en promenad i regnet. 
(null)

(null)
Molnen & dimman låg ända nere i trädtopparna. Men det var ändå skönt med en promenad. 
Jag la in nytt spån till alla hästarna också. Rosa hjälpte till att sprida ut det. 
(null)

Bosse hade lagat köttfärspaj som vi åt när jag kom in. 
Sen kopplade vi på släpkärran (Sams) och åkte ner & hämtade spån. 14 balar fick vi med oss. 
Dom som köpte fastigheten (Vetter-Tryck) av oss har begärt en massa bokföring som jag började plocka fram. Jag får fortsätta imorrn för tiden räckte inte till idag. 
Jag satt lite med tavlan på kvällen. Men nu är det sovdags. 
Siggekatt sover gott mellan oss redan. 
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0