Häst(&)jobb

Har jobbat hela helgen. Det har bara varit jobb & häst. Har inte hunnit något annat. 
Stephie har ridit båda men jag har gått med den andra (som hon inte suttit på) under tiden. 
(null)
Vi har longerat Coppen lite i helgen oxå. Han är bättre! Fortfarande lite halt men klart bättre.  
Veterinären kommer på tisdag igen. 
Idag slutade jag 11. Så skönt efter helgen. 
Jag har en jättesnäll kollega som var ute & plockade svamp för ett par dagar sen. Hon är helt otrolig - hittade massor av trattkantareller som jag fick en del av. 
Så idag var det dags att plocka fram pappas gamla recept på "Jägmästarsoppa"! Den är så god, med trattisar och charlottenlök. 
(null)

(null)

Efter maten tog jag Siggehäst på en promenad. Just nu är han ganska knäpp när vi är ute, flyger i luften & hoppar & har sig. Inte så kul men det känns bättre att vara på backen än att sitta på i alla fall. Stephie fick mig att lova att ha en hjälm på huvudet... (ombytta roller, det brukar vara mammor som tjatar på barnen!) men det var nog klokt. 
(null)

Jag ryktade Coppen ordentligt sen med. Innan jag gick in & tog en powernap i soffan. 
Lite duttande blev det på kvällen och en kopp te. 
Good Night 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0