Hovis

Klockan ringde 06.30 i morse. 
Jag ville hinna rida innan hovslagaren kom. Stephie morgonfodrade hästarna inne för att dom inte skulle bli leriga om fötterna. 
Stephie jobbar mycket nu så idag joggade jag Rosa i ridhuset. Sigge fick ha vilodag. 
(null)
Jag hann springa in & dricka en kopp kaffe efter ridningen innan jag skyndade mig ut igen. 
Hovslagaren kom kl 10. 
Sigge var först ut. Vi skodde med snösulor nu, usch jag vill inte ha vinter!  Sigge är lite stökig ibland & då mutar jag honom lite, med en slickburk. Han älskar den & bryr sig inte alls om att bråka med hovis. 
(null)

Rosa står så snällt så. Hon blev bara väldigt trött, haha
(null)

Coppen fick inga nya skor idag. Han fick lite extra borstning & pharmalight behandling av mig istället. 
(null)

Han är väldigt nyfiken på mobilen! 
Bosse stekte ett par varmkorvar till oss till lunch. Mos hade vi kvar från i lördags. Jag hann faktiskt sitta en stund i soffan innan det var dags att åka till jobbet. 
Nu är det god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0