Matätardag

Idag vaknade jag tidigt trots att jag kunde haft sovmorgon. 
Jag gick upp före sju & åt frukost innan jag gick ut i stallet. Det blev ingen ridning idag utan bara mockning osv. 
Jag betalade räkningar, förnyade mobilt BankID & dammsög innan vi satte oss med en kaffe.  
Klockan 10 lunchade jag hästarna & körde till Hööks & bytte en hals till ett täcke. Den var alldeles för stor för Rosa. Sen åkte jag till odontologen. 
Min tandläkare har skickat en remiss dit för dom har gjort ett dåligt jobb på en tand som nu måste kollas ordentligt. Det var bara röntgen idag, tog kanske 5 minuter & kostade 825:-! 
(null)

Vilken timpenning dom har! 
Bosse hade maten klar när jag kom hem. Han hade gjort en stor laddning med pannkakor. Det var gott. 
Jag hann sen till och med ta en power nap i soffan. Halv ett gick hästarna in & jag åkte till jobbet. 
Jag började med att vara på en annan avdelning i två timmar. Där hade dom inte hunnit få undan lunchen så jag började med att röja bord & kök. Såg då att det fanns en hel del mat kvar. 
Rödspätta med remouladsås. Mums! Jag gillar det! Åt en stor tallrik... Jag brukar aldrig äta lagad mat 2 gånger om dan. Är nöjd om jag får det en gång om dan!  Men idag blev det 3(!) gånger. Vid kvällsmaten fick vi blodpudding & bacon. Längesen jag åt det så jag var tvungen att smaka plus att jag åt en vegetarisk vårrulle som blev över.   Det fanns visst ingen botten i mig idag. Nu behöver jag inte äta på en vecka. Haha 
Jag slutade 20 idag. Skönt för jag börjar 7 både torsdag & fredag.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0