Pharmalight & DeNiro

Helgen har mest bestått av jobb,
fredagkväll & lördag & söndag dag. 
Det har varit mycket att göra och ont om personal.
(null)

(null)

Våra fina blodlönnar utanför köket på jobbet har tappat alla sina löv nu. 
När jag kom hem i lördags gick jag direkt till ridhuset för S höll på att prova sadlar på Sigge. Alice & Josefin från Equipe var på plats. 
Sigge är svår att hitta sadel till som ligger bra. Men eventuellt hittade dom en bra. Vi får prova den ett par dagar så får vi se. 
(null)
Många sadlar att prova!
S var på Elmia (Jönköping Horse Show) i fredags & coachade Alice som red sin 4-åring. Sen var hon snäll & gick på mässan & köpte fina ridstövlar åt mig! Har tänkt åka till Skara & köpa dom länge men det finns ju aldrig tid till det. Nu blev det dessutom billigare! 700:- rabatt (mässpris) Perfekt!
(null)
Nöjd!
S köpte också en Pharmalight. En ljusbehandlingsapparat. Den kommer användas både på hästarna & oss. 
Både S & jag har provat den idag. Vi har väl slitit så på våra kroppar så det tar nog ett antal behandlingar innan vi känner nån skillnad. Vi får se. 
(null)
S & jag tog Sigge & Rosa till ridhuset tillsammans på em. Jag gick med Sigge för han var lite konstigt svullen på båda sidor om manken. Jag ville inte lägga sadeln på det. 
(null)
Det ser nästan ut som han är klippt men det mörka är "upphöjt" (svullet)
Tydligen provade dom någon sadel igår som dom la en gelpad under. Så troligen är det därav. 
Rosa var jättefin idag! Vilken trav!!
Höger galoppen var också mycket bättre. Roligt. 
Vi gick till ridhuset med Coppen en sväng med. Han är fortfarande halt tyvärr.....
Nu är det sovdags för att orka upp 05 imorrn igen. 
Usch vad det har regnat idag.  Det har varit grått blött & mörkt. 
Nattinatti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0