Sömnlös

Usch vad jag sov dåligt inatt. Vet inte varför men tankarna snurrar ju när man ligger vaken. Då sätter jag på min ljudbok. Just nu lyssnar jag på "En perfekt Storm av Dan Buthler. Ofta somnar jag efter några minuter men inatt vaknade jag snabbt igen... Jobbigt!
Jag jobbade bara 7-11 idag. Bosse hade lagat lunch, fläskkotletter & potatis som vi åt mitt på dan. 
Sigge & Rosa fick vila idag. Jag borstade & ryktade Coppen & tog med honom till ridhuset. Han ska promenera ca 20 min om dagen (eller så ofta vi hinner) 
(null)

(null)

(null)
Inte lätt att ta selfies med Coppen! Han ville helst greja i mitt hår. 
Höpåsarna tog en timme att göra. Det är så jobbigt med de musätna balarna som delvis är mögliga. Vi får slänga massor! 
Jag dammsög och vattnade blommorna sen innan jag "duttade" lite på tavlan. 
Igår hade vi möte på jobbet. Vi har en tillförordnad chef just nu. Vår tidigare chef klarade mindre än ett år...hon blev sjukskriven första gången efter bara ca 4 månader. Sen slutade hon hastigt 1 november. Då satte dom in en 23-årig tjej som chef på det sjunkande skeppet.... Inte så smart..... Snarare idiotiskt!  
Igår på mötet när hon kom till punkten ekonomi sa hon - Ja som ni ser gick vi (Ekåsens Äldreboende) back med 207 miljoner kronor i Oktober månad 😱
Hur troligt är detta????!!!!
Hade vi gjort det på ett litet boende med ca 45 boende & runt 35 anställda så är det ju rena totalkatastrofen!
Men hon reagerade inte själv på siffrorna, för henne var det möjligt...
Ett tips till henne - Byt jobb! 
Sovdags. Klockan ringer 05 imorrn igen. Nattinatti. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0