Baratten

Har jobbat i helgen plus idag måndag. 

Igår tränade jag Sigge för Stephie innan jobbet. Det var halvkaos i ridhuset (tyvärr inget ovanligt) & Sigge var lite spänd i början. Lite busig med. 
Men sen blev det det bästa ridpasset på honom någonsin för mig! Han kändes så fin. Vi jobbade mycket mycket med att flytta honom för skänkeln - öppna, sluta & skänkelvikning & han blev så fin i traven! ❤️ Roligt!! 
(null)

Idag jobbade jag bara 7-11, så skönt! Solen sken men det var kallt. 
Bosse & jag jobbade vidare på huset, satte upp lite täcklock, målade lite, rev bort lite panel & spikade upp ny osv. 
(null)

(null)

Sen rensade jag baratten. 
Vad en baratten är?! 
Det är en blomrabatt. 😂
Jag har alltid tyckt att det borde heta baratt. Inte rabatt, det är ju nåt man får i affären.  
Så jag rensade baratten. Petuniorna blommade fortfarande fint men det är skönt att få bort allt innan det blir kallt & fryser fast. 
(null)
Jag hann med att dammsuga också. Skönt, då slipper jag det imorgon när jag är ledig. 
S & jag gick en sväng med hästarna i skogen när hon kom hem från jobbet. Sigge var pigg men höll sig på mattan nästan hela tiden! Det var kossor eller ungdjur ute uppe vid Rickarp & det är ungefär det läskigaste han vet så där blev det tvärstopp en stund. Rosa gillar dom inte heller. Men efter lite övertalning kunde vi gå förbi. 
(null)

Det blev te och toast på kvällen. 
Imorrn är det lååång sovmorgon för mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0