Höststädning

Idag har jag varit ledig. 
Vi fick en hel del gjort & det känns alltid bra. 
Vi plockade undan alla utemöbler på både fram & baksidan & ställde dom under tak & pressening inför vintern. 
Sen tömde jag krukor & blomlådor och ställde in "kanna- blommorna" i uthuset. Dom blommar än men får vissna ner och så planterar vi om lökarna nästa år. 
(null)

Det var en hel del gröna tomater kvar också som vi tog in. Vi får se om dom mognar inne i fönstret. 
Jag åkte till Ica en sväng för att handla lite och hämta ett paket. Jag har beställt en "ljusplatta" att ha till min tavla (Diamond painting) (null)
Jag satt en liten stund och "duttade" (som det kallas) och det var mycket lättare med ljuset underifrån. 
Stephie & jag red på kvällen. Det är ju älgjakt nu så det blir mycket ridning i ridhuset denna veckan tyvärr. 
Men ikväll fick hästarna lite omväxling i alla fall då vi la ut lite bommar. 
Det är riktigt höstväder nu. Grått dimmigt och regnskurar. 
(null)

(null)
Äntligen nyklippt! Det är inte lätt att få tid hos frisören här...
Men till slut hade Bosse 5 minuter över och klippte av håret en bit. En knapp dm blev det. 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0