Träning

Oj, vad dagarna går & är fullbokade. 
I tisdags jobbade jag 7-14.15. 
Efter en snabb kopp kaffe hemma gick S ut i stallet & började göra iordning Sigge medan jag åkte till Ica. Jag köpte lite "nödproviant" till kvällen. Morötter till hästarna, banan & choklad till oss. 
Vi lastade Sigge vid fyra & körde till Tovrida vid Lekeryd där Mattias Jansson höll  träningar. 
(null)

(null)

Träningen gick bra! Jättekul att se. 
Vi körde sen dom 45 minutrarna hem så fort vi kunde & bytte häst i transporten & åkte samma väg tillbaka med Rosa. Den träningen gick oxå fint. S fick några bra tips på hur hon ska kunna förbättra galoppen. 
Det blev en sen kväll, klockan var över midnatt innan vi kom i säng. 
Klockan ringde 05 i onsdags morse oxå. Jag jobbade till 15 & skyndade mig hem för veterinären kom till Coppen igen. Han bedövade ett par omgångar & vi gick till ridhuset & sprang. Men tyvärr var han fortfarande halt. Vilket (troligen) innebär att det sitter högt upp, i SI-leden. 
Idag torsdag har jag varit ledig. 
När jag hade gett hästarna lunch & körde ut skottkärran efter mockningen sprang Coppen plötsligt bortåt i hagen. Lika plötsligt tvärvände han och sprang rakt mot grinden. Han gjorde ingen ansats till att varken stanna eller hoppa utan bara sprang rakt igenom! 
Då såg jag att han blivit skrämd av en tjej på en liten elscooter som kom farande med fullt med kassar på styret & en stor lurvig luva på huvet. 
Konstigt ändå att han vände & sprang mot henne & rakt igenom staketet...
Han sprang upp till mig vid stallet men stannade snällt sen & fick gå in. 
Bosse hjälpte mig att laga hagen. Vi drack kaffe sen innan vi åkte till Ica & handlade. När vi kom hem kom Mats så vi satte på lite kaffe igen & åt ostkaka till. Inte gott med för mycket fika utan att äta mat emellan. 
Jag dammsög sen och lagade mat, lövbiff med pommes. 
S & jag red när hon kom från jobbet. 
Dags att duscha & sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0