Bara hästar

Idag har nästan allt handlat om hästar. 
Inget ovanligt i och för sig! 
Jag gick upp 7.30 & gick ut i stallet. Hästarna fick mat & fick gå ut & jag mockade åt alla. Sen fick jag också frukost innan jag gick ut & gjorde vattenhinkar & höpåsar klara med. Stephie & Danne kom & vi lastade av hösilaget som vi hämtade i torsdags. 
(null)
Inte så snyggt men nu fick det inte plats mer i carporten. Vi har lagt en presenning över oxå så blir det inte så mycket snö på i vinter (hemska tanke)
Jag vill inte ens tänka på vinter nu... Jag vill ha mer sommar. 
(null)
S tvättade transporten både in & utvändigt och jag tror att hon även tvättade av min bil ❤️
Vi gick in & tog en fika sen. Vi behövde lite energi allihop. 
DC fick gå i ridhuset idag med. Han var duktig & snäll som vanligt. 
Sigge & Rosie fick gå en sväng i skogen. S red Rosie & jag gick med Sigge. 
(null)
Sigge ville inte vara med på kort... Han ville helst äta upp mobilen!
(null)

När vi kom tillbaka pysslade S med Coppen & jag gjorde ännu en ny hage till honom. D hjälpte till också. Han behövde inte gå till gymmet idag pga all tyngdlyftning vi har ordnat åt honom 😅
Till slut var det dags för mat. Klockan blev 18 innan lunch/middagen var klar. Vi åt tacos idag. Både smidigt & gott. Det är det viktigaste här - att maten går fort att laga eftersom klockan alltid blir så mycket så man är jättehungrig! 
Nu är det dags att fläta ihop mitt halvblöta nytvättade hår & gå ut & göra kvällsrundan i stallet. 
I morgon är det jobb igen 7-14. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0