Fredag=Fridag

Långledig! Är ledig fredag, lördag & söndag. Så skönt!!
Jag gick upp kvart över sju, åt frukost, satte på en tvättmaskin med lakan & gjorde mig i ordning. Halv nio träffade jag Anette i stallet. 
S hade morgonfodrat innan jobbet så hästarna hade hunnit äta med. 
Vi borstade Sigge & Rosa & tog med dom på en skogspromenad. Det var "lagom" varmt & soligt men blåste lite. Hästarna var jättesnälla hela vägen. Det verkar som bonden har tagit in kossorna & det är skönt eftersom framförallt Sigge är rädd för dom!
(null)
Det ser ut på mig som om det var en jobbig promenad.... men det var det inte 😅 
Hästarna fick gå ut i hagarna sen & vi hjälptes åt med mockningen. 
När stallet var klart gick jag in & tog en kopp kaffe & satt i soffan en stund med Siggekatt. 
(null)
Mysstund! 
Lite dammsugning blev det oxå. 
När hästarna var intagna var det dags för min lunch/middag. Jag gjorde stuvade makaroner & köttbullar idag, det var längesen jag åt det!                  Sen tog jag faktiskt en power nap i soffan. Det är så skönt efter maten att bara få stänga ögonen en stund & slumra till! Inte så ofta jag hinner göra det men jag älskar när det finns tid till det! 
När S kom hem från jobbet (hon har varit på Kick-off i Göteborg med EY idag) gick vi ut i stallet igen. 
Vi började med Coppen. S satt på honom en stund först.  (null)
Blev ingen bra bild då jag helst ska hålla hästen ordentligt & inte ägna mig åt fotografering 😂 
Sen gick vi en liten promenad med honom & han vars så duktig! 
(null)

(null)

DC fick ett pass i ridhuset. Han var pigg men snäll som vanligt. 
(null)

(null)

Efter nattfodringen tog jag ett halvt glas vin & några tortilla chips. 
Nu är det läggdags. Måste bara bädda först.. Det är alltid så jobbigt att bädda i dom rena lakanen på kvällen när man är trött. Varför gör man det inte tidigare på dan?? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0