Full fart fredag

S släppte ut hästarna & mockade innan jobbet i morse. Hon har jobbat hemifrån (lägenheten) denna veckan pga förkylningen. Det är tydligen standard att alla får med sig en orde
Jag packade hö’t & bytte vatten efter frukosten. 
DC hade rivit ner lysrörs skyddet så det låg kraschat i Sigges box. Inte bra men ingen häst va skadad i alla fall. 
Jag körde förbi Landhs konditori & köpte en vaniljbulle & en pärontoscakaka, sen åkte jag till S & fikade en snabbis. 
(null)

Jag googlade & försökte hitta nåt galler att köpa som skydd över lysrören i stallet. Det var svårt att hitta på nätet, för vad heter det egentligen?
Jag chansade & åkte till Granngården men dom hade inga. Jag får nog beställa på nätet. 
När jag kom hem borstade jag av DC & tog honom till ridhuset & longerade honom i 20 minuter. 
(null)

(null)
Jag ryckte manen lite efteråt. Den har blivit "travarlång" i sommar på betet!
Nya ägarna kommer imorgon. Förhoppningsvis har dom med sig en sadel som passar. Han ska nog vara kvar här en vecka till innan dom tar hem honom. 
Jag gick direkt till carporten sen & målade täcklocken en gång till. 
När B kom hem var han snäll & lagade lampskyddet i stallet, innan hästarna fick gå in. 
Runt tre-tiden var det äntligen dax att äta något. 
Ont om tid, som vanligt.... det fick bli en burk gulasch-soppa. Jag åt bara lite för S & jag skulle rida direkt efter. 
Sigge kändes ok. Traven bättre än galoppen och höger varv bättre än vänster. Vi har en hel del att träna på. 
(null)
Mys med min fina Sigge ❤️
(null)

(null)

B åkte till Nittorp på kvällen för Tim hade träningsmatch. Den slutade 3-3 men sen tyvärr förlust på straffar. 
Siggekatt tog med en mus in i groventren på kvällen. Usch & blä!    Han lämnade lite av maginnehållet till mig på golvet 🤢🤮
Usch vad äckligt det är! Häromdan vaknade vi på morgonen av fågelskrik. Då hade han tagit in en fågel... Men den överlevde, Bosse släppte ut den. 
Jag åt lite havregryn & mjölk på kvällen. Det åt vi ibland när vi var barn. Smidigt & gott. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0