Höstig hästpromenad

Ledig dag. 
Klockan ringde 07.30. 
Fixade mig iordning, åt frukost & gick ut i stallet. Anette kom & vi tog med Sigge & Rosa ut på en skogstur i härligt höstväder. Solen sken & det blåste nästan ingenting. Vi njöt nog alla fyra! 
(null)
Runt 11.30 var stallet färdigt & hästarna fick lunchhöt i hagen. 
Jag tog en kopp kaffe innan jag åkte lite ärenden. Jag började med Eko, eller Hemmahallen heter det nog nu.      Vi brukar ju köpa spån här nere på Kullbergs Hyvleri men justvnu finns det inget. Han som pressar spånbalarna har visst semester. 
Så jag åkte till Eko & köpte 4 balar spån & tryckte in dom i Bosses Volvo. 
(null)
Charlies var nästa stopp. Där lämnade jag tillbaka Micklem tränset, sen avslutade jag med att hoppa in på Life en snabbsväng. 

Jag lagade fläskkotletter med sås & potatis till lunch/middag. Gott. Bosse hade dock blivit bjuden på lunch när han var på ett möte på flygplatsen så jag fick äta själv. 
När S kom hem gick vi till ridhuset med Coppen. Där fick han en stor dos miljöträning! Det var hoppning & 3 andra hästar därinne. 
Lite läskigt var det men han var duktig!
(null)

(null)
När det var färdighoppat satt Stephie upp en liten stund. 
Dags att sova. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0