Jobbhelg

Jag har jobbat hela helgen. 
Det har varit hyfsat lugnt på vår avdelning. Vi har bara haft 7 boende "hemma". Ett rum är tomt & en är på sjukhuset. En boende har dock varit riktigt ordentligt förkyld med hög feber och jätterosslig hosta. 
Men det är skönt att känna att man hinner med lite extra för en gång skull. 
Ute var det underbart sommarväder! 
När jag kom hem i lördags hade S ridit både Sigge, Rosa & DC. Det var bara Coppen kvar. 
Vi tog med honom ut på en promenad & tog lite fina kort. 
(null)

(null) (null)

(null)

(null)
Sigge fick oxå gå en liten sväng efter passet i ridhuset. 
På jobbet hann vi gå på promenad med två av våra boende, så härligt i solen. 
(null)

(null)
Jag hann t om ta rast! Satt ute i solen med en kopp kaffe. Det var sån sommarvärme! Mysigt! 
(null)
Tomaterna mognar & smakar jättegott
Så roligt att vi kan odla lite på vår uteplats. Några av de gamla gillar att pyssla lite i trädgården. 
(null)
Rosorna blommar rikligt fortfarande. 
På kvällen åkte vi till Peter & Lisa. Peter fyllde 38 år (!) Vi blev bjudna på revben med klyftpotatis. Gott. 
Söndagen började disigt. Det klarnade inte upp förrän strax innan jag slutade för dagen, 14.00.
Jag gick bara in & tog på ridkläder direkt för S hade hästarna färdiga för ridning. Jag fick ett svettigt träningspass med Sigge. Stephie kör hårt med oss 😅 Nu har vi mycket att öva på! Rosa fick trava bommar sen. Vi tog ut Coppen på en skogspromenad igen. Vi gick "hela rundan" med honom för första gången. Han var så snäll. Det var bara två motorcyklar som skrämde honom lite. 
(null)

(null)Idag Måndag har jag varit ledig. 
Så skönt. Jag känner mig sliten..
Jag låg kvar i sängen till 8.30 & gjorde mig iordning & åt frukost innan jag gick ut i stallet. 
Tog det lite lugnt sen faktiskt, drack kaffe & funderade på vad vi skulle äta. Det blev chili con carne med ris. Gott. Efter maten tog jag in hästarna och gick till ridhuset med Sigge. Vi kämpade på med övningarna vi gjorde igår. Jag var ganska nöjd & Sigge ser alltid nöjd ut när vi skrittar av. 
Rolf kom vid 16 & skodde Rosa. Sigge får nya skor imorgon för Rolf var tvungen att åka på nåt möte & hann inte sko båda. 
När S kom hem åkte vi ner till Kullbergs & hämtade en pall med spån. Danne var snäll & hjälpte oss, tack & lov. 
Dags att nattfodra nu och hoppa i säng. Klockan ringer 05 imorrn igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0