Jultomten kom tidigt...

Jobb 7-14 idag. 
Jag hade bestämt mig för att berätta för de boende idag att jag har sagt upp mig. Tänkte ta det i "enrum" med två av dom. De två som jag vet kommer att reagera mest. 
Vid frukosten pratade jag & Emmy (kollega) om att vi måste åka & förnya vår delegering nästa torsdag. Men då råkade hon säga; 
-Om du ändå inte ska jobba mer så kanske du inte behöver åka med. 
Oj... brevid satt Mr A som var den som var viktigast för mig att få berätta för..
A: -Ska du sluta jobba? 
Jag:  -Eh, mm ja... jag hade tänkt berätta idag... Men jag har tre månaders uppsägningstid så jag är kvar till den tjugonde December. 
A:   - Det var den sämsta jävla julklapp jag någonsin fått!
.... ojsan, hoppsan... förlåt... Inte kul att leverera en sån julklapp. 
Vi pratade sen inne i hans lägenhet. Han bad om ursäkt & sa att han bara tänkt rent egoistiskt. 
Jag har full förståelse & sa att jag faktiskt tog det positivt. Det betyder ju att jag gör ett bra jobb & kommer att bli saknad. Visst högg det till lite i hjärtat när man gör någon så illa...
Jag sa att det är med blandade känslor jag går hem. 
-För mig är det INGA blandade känslor sa A.. 
Jaja, nu är det sagt. Passade på att säga det till den andra herren oxå. Det blev väl en lite chock där med...
Sigge fick gå på en höstpromenad idag. 
(null)

(null)

Coppen hade lyckats få ett sår på insidan av kotan på höger bak. Hoppas det inte blir lymfangit av det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0