Lördag

Äntligen ligger jag i sängen. Är jättetrött!
Jag släppte ut hästarna vid 7.45 i morse & mockade 4 boxar innan frukosten. 
När jag hade ätit mina mackor gick jag ut igen & gjorde hö’t & vatten. Sen gjorde jag en ny hage åt Coppen. Han går ju i liten sjukhage fortfarande & dom blir ju ganska snabbt upptrampade. När S kom gick vi över till ridhuset och sopade av sargen plus krattade iordning runt spåret.
Klockan 12 kom DC:s nya ägare (från Stockholm) med sadlar. Stephies dressyrsadel passar inte så bra på honom nu men som tur var passade Saras bättre. Så den fick S ha kvar här så hon kan rida ordentligt. 
S red DC först & sen red Sara. DC var jättesnäll, skönt! 
Efter det tog vi Sigge & Rosie till ridhuset. Jag hittade lite bra galopp idag - kul! 
Klockan var halv fyra när vi var klara med dom hästarna. S skulle iväg & ha träning kl 16 så vi sprang in & tog en macka. Mat finns det inte tid för....
S åkte till Toveryd & jag åkte till Ica. Handlade lite till kvällen då Mats & Marie skulle komma. 
Jag hann baka kardemummakakor och göra en päronsmulpaj till efterrätt. Bosse åkte till pizzerian & köpte med pizza. 
Pizzan var god, efterrätten var inte god - eller rättare sagt den var helt smaklös. Päronen smakade absolut ingenting! Det var Ture att det var hasselnötter i pajdegen som smakade lite i alla fall. 
Canastan gick bra. Bosse & jag vann.  (null)
Kannan (blomman heter så) blommar fint nu. Lite sent men vi planterade sent i år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0