Mötesdag

Jobb 7-15.15 idag. Det vara bara +4 grader i morse. 
Jag åkte hem på rasten & gav hästarna lunch ute i solen. 
Klockan ett hade vi Apt & sen Apk. 
(Arbetsplatsträff & Arbetsplatskonferens )
På Apk:t talade chefen om att jag ska sluta... tur att jag hade hunnit berätta för dom på min avdelning först i alla fall. Övriga blev ganska förvånade.   Resten av mötet handlade mest om den dåliga ekonomin, -1,2 miljoner på 8 månader.... Men hur ska man orka vårda när man hela tiden får höra att vi måste spara, klara oss på mindre personal osv. Vi gör vårt absolut bästa & får bara mer & mer att göra samtidigt som vi får sämre schema och färre kollegor. Det är inte bra! Stackars våra gamla & tänk när det är dags för oss att flytta till äldreboende. Då finns det nog ingen som vill jobba som undersköterska längre. Dålig lön, inga bra arbetstider och ett tungt & slitigt jobb. Sen ger det väldigt mycket positivt tillbaka oxå. De gamla är så otroligt tacksamma, för det mesta 😅 Man känner sig verkligen behövd! Jag gillar mitt jobb men inte att bli överkörd av chefer som tycker sig veta bäst angående schema och så vidare. 
Jag tog en snabb kopp kaffe när jag kom hem innan jag gick ut i stallet. Jag gjorde iordning både Sigge & Rosa så vi kunde gå till ridhuset direkt när S kom från jobbet. 
Där var det dårhus. 
Det var hoppdag så det var hinder byggt på hela mitten av ridhuset. Alltså var vi inte ensamma där inne heller. Vi var 5 st som red samtidigt. Det blir ganska trångt med alla hinder i vägen med. Sigge var snäll i alla fall, men det var svårt att få nåt ordentligt gjort. (null)
(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0