Premiär

Igår var det premiär på jobbet efter 2 veckors semester. Lite kul att träffa jobbarkompisar & de gamla igen. Trodde jag, ja. 
Jag fick gå till en annan avdelning. Där jag varken känner personal eller boende. Det är den låsta demensavdelningen så vi ses ju inte så ofta som alla andra avdelningar gör. 
Men det gick bra. Jag jobbade med en vikarie men hon var van att vara där & kunde avdelningen. 
Bosse & jag tog en fika när jag kom hem & sen körde jag honom till Tomas i Jönköping för dom skulle åka till Tyskland. Kjell åkte också med. 
S & jag red Rosie & Sigge i ridhuset. Sigge kändes rätt ok. 
Idag tisdag har jag varit ledig. 
Jag gick ut i stallet efter frukosten. Mockade Sigges box (S hade gjort dom andra tre innan hon åkte till jobbet) & fixade vatten & höpåsar. Det tar sin lilla tid nu när det är fyra hästar. 
Sen gick jag till ridhuset med DC & longerade honom.  (null)
Hästarna fick lunch & jag gick in & tog en kopp kaffe först & satte sen in en färdig fiskgratäng i ugnen. 
Jag hann damma & dammsuga övervåningen innan det var dags att äta. 
När S kom hem halv fem hade jag Rosa & Sigge klara (nästan) för ridning.       Det blev ridhuset idag med för S ska träna för Cilla imorgon. 
S red Sigge en stund också.                   Vi badade båda hästarna efteråt. Och sen var det dags för dagens Premiär!
S satt upp på Copertino! Han var jättesnäll! Alltid lite spännande när man inte vet riktigt hur dom kommer att reagera. 
Han var på Flyinge för inridning i våras. Dom hann rida honom i alla gångarter på linan men dom släppte honom aldrig. Någon häst blev sjuk därnere så man valde att skicka hem alla hästar som var där för inridning tidigare än tänkt. 
När vi tittade på Coppen i Maj satt hans uppfödare/ägare upp & skrittade några varv. Sen har han inte haft ryttare på sig efter det. 
Men det verkar lovande än så länge!
(null)

(null)

(null)

Dagens andra premiär var att fylla i min avskedsansökan. I och för sig borde jag ha gjort det förut, när jag slutade på akuten i Karlstad & när jag slutade på Intensiven i Jönköping. 
Men jag minns inte att jag skriftligt har sagt upp mig. Fast det har jag nog, men det är såååå längesen. 
Nu är det dags i alla fall. Jag säger upp mig den 20 december 2019! 
(null)

Läs längst ner...
Uppsägningen beviljad... tänk om den INTE beviljas 😱😂😂

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0