Pust

Lördag & söndag bestod mest av hästar & allt som hör till det. 
Vi red på förmiddagen i lördags & testade en ny sadel. Alice kom upp från Växjö med en Equipe sadel.   Sadeln var skön men passade inte hästarna riktigt. 
Sigge var väldigt pigg!
På eftermiddagen red Stephie DC och sen tog vi med Coppen till ridhuset oxå. Han var jättesnäll. S satt upp & vi skrittade några varv. 
(null)

Vi åkte en sväng till Hööks & Charlies oxå för att köpa ett Micklemträns till Sigge. Men det fanns inte rätt storlek i den färgen vi ville ha. Jo, på Charlies fanns det men där var det flera hundra kronor dyrare. Sen hittade vi ett på Granngården men det visade sig vara för litet. 
(null)
På kvällen åt vi bakpotatis med räkor. Gott. 
Jag morgonfodrade i söndags & släppte ut. Sen påbörjade jag städning av kylskåpet, välbehövligt! 
Jag hann ungefär halvvägs innan S hörde av sig & frågade om vi kunde åka & hämta kraftfoder i Tovrida. 
Vi provar en ny sort, Saracen. Det verkar bra & hästarna gillar det. 
Vi tog vägen förbi granngården & lämnade tillbaka tränset & åkte till Charlies & köpte det dyrare istället. 
När vi kom hem skulle vi rida. 
Men.... jag hade tappat bort sadelkammarnyckeln. Herregud vad vi letade. Men ingen nyckel....
Till slut hittade vi en extranyckel, efter flera timmar. Inte kul. Sånt har vi verkligen inte tid med!!
Vi red Sigge & Rosa i ridhuset. Micklemtränset funkade inte bra på Sigge så det får bli retur till affären på det. 
Coppen fick gå till ridhuset oxå & skötte sig bra igen. 
Kylskåpet städade jag klart på kvällen & strax efter åtta på kvällen åkte vi till lägenheten dör Danne var snäll & bjöd på lunch/midddag. Tack & lov! Fy vad hungriga vi var & ingen av oss orkade laga mat. Tur att Danne orkade! 

Igår, måndag jobbade jag 14-21.30. 
Sigge fick vila, jag fixade stallet på fm & sen åt vi lunch B & jag. Det fick bli ärtsoppa med knäckebröd. 
Det var ganska lugnt på jobbet som tur var. Idag har jag jobbat 7-14.15. 
B & jag hann med en fika innan Anette kom vid 16. Jag sadlade Sigge & A tog med DC till ridhuset för att longera honom. 
När vi kom tillbaka till stallet hade S kommit hem från jobbet. Hon bytte om snabbt & sadlade Rosa. Jag gick med & tittade lite. Efter henne var det Coppens tur. Han var snäll idag med. S satt på & vi skrittade en stund. 
Det är mycket häst nu! 
Vi var inne efter åtta, duschade & tog en kopp te & lite kvarg. Nu är det läggdags för att orka upp 05 igen. 
(null)
Vår "strykarkatt" sover redan 😂
(Det syns kanske inte men han sover på strykbrädan)
Det här var nog det rörigaste inlägget jag skrivit. Hjärnan är rörig just nu 🤯

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0