Äntligen fredag

Jobb idag med, 7-13. Jag jobbade med Anna som även är en del på "aktiveringen". Den ligger nere lite nu under Corona eftersom vi inte får samla alla boende i samlingssalen. 
Vi ska istället försöka fixa aktiviteter på varje avdelning. 
Det är inte alltid så lätt då intressena är rätt olika plus att en del inte orkar/vill/kan göra någonting. 
Men Anna fick med flera stycken ut på gården idag & så spelade vi lite boule. Det var skönt i solen men blåste kalla vindar så vi var inte ute så länge. 
Jag cyklar till jobbet nu sen någon vecka tillbaka. Det är kallt på morgonen men skönt på hemvägen.  (null)

(null)
När jag kom hem åkte vi till A6 bara för att hämta ut medicinen till Sigge. Han får Metacam nu några dagar. 
Jag bakade en sockerkaka när vi kom hem igen. 
Tim och Amanda kom förbi efter jobbet innan dom skulle hem till Borås. Vi fikade tillsammans och gratulerade Tim till att ha haft en superdag på jobbet! Ska bli så kul att se hur det går framöver! Spännande. 
S red ut Sigge sen & jag gick med.  (null)
Efteråt hade vi en klistund  (null)

(null)
Tosse ska inte ha bett i munnen så han fick promenera i ridhuset en stund. Dagens träning var att samsas därinne med en annan häst. Han har nog alltid varit själv i ridhuset förut, men det gick bra, han var duktig. 
Tacos och Let’s dance avslutade kvällen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0