Ärenden

Jag sov helt ok inatt med. Tror att jag bara vaknade två gånger mot vanliga fem-sex gånger. Skönt! 
Jag gick ut i stallet vid 7.30 & gjorde allt klart plus lavin nytt spån till båda hästarna. 
Efter förmiddagskaffet med tillhörande yatzy, lunchade jag hästarna och åkte in mot Jönköping. 
Jag började med Biltema. Det fattades några skruvar och muttrar till renoveringen av blomlådorna. Bosse har gjort nya "träribbor" och nu skruvat ihop allt igen. Nästa stop var Plantagen. Där köpte jag två körsbärstomatplantor. 
På granngården blev det en säck morötter och två påsar Magnesium till Sigge. Alltså morötterna är ju till båda så klart. 
Efter det körde jag mot Bankeryd igen. Tankade bilen och hämtade ut ett paket på macken. Tim fyller ju år på fredag. Sen förbi bankomaten för att ta ut pengar till hovslagarn, som jag glömde (!) betala sist han var här. Nu kommer han imorgon för att sko Tosse fram. 
När jag ändå passerade Backamo blomsterhandel gick jag in där med och köpte en säck med tomatjord. 
Vi åt korvstroganoff med ris idag. 
Hästarna fick gå in strax före fyra. Jag stannade kvar ute och borstade dom båda så dom var nästan klara när Stephie kom runt fem. 
(null)

Jag red Sigge och S gick med Tosse. Båda skötte sig bra. 
Jag var lite hungrig på kvällen så jag gjorde en toast, gott och smidigt tycker jag. 
Jag hittade fina kvistar igår när jag kollade staketet vid hagen som är vid ridbanan. Tog in ett par stycken och dom slår ut snabbt inne i värmen. 
(null)

Jag vet dock inte vad det är för träd! 
Håll er friska allihop! Kram 🤗 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0