Byggstart

Idag var det dags att snickra på huset igen. 
Det är inget jag har längtat efter för det är på gaveln på huset där det är som högst. Inget för en med anlag för svindel.. 
Vi bytte panelen på nederdelen förra året och påbörjade lite där uppe. Nu har vi bestämt att göra lite varje dag (vid ok väder) Bosse har ju ont i kroppen så vi ska inte hålla på så länge varje dag. Idag bytte vi ut fyra panelbrädor. 
(null)

(null)

Det gick ganska bra, Bosse höll hyfsat på säkerheten. Jag blir så nervös på honom när han lutar sig ut över kanten på byggställningen utan att ha nåt att hålla i dig i, klättrar för högt upp på stegen osv
Sigge fick gå i skogen idag med och Tosse i ridhuset. Han ska få skor på sig på måndag sen ska han också få gå i skogen. 
Bosse lagade maten idag. 
(null)
Fläskfilé med pommes. Gott. 
(null)

Sen fixade jag efterrätten som vi åt ute, för solen dök upp på eftermiddagen. Förmiddagen var ganska kall faktiskt. 
Jag bakade havreflarn och gjorde små skålar av dom som fylldes med glass, grädde och blåbär. Det var också gott 😋
Strykning och tv plus lite hästgos blev det på kvällen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0