Covid19

Jag jobbade 7-11 idag. Det var fullt upp hela tiden men vi var tre personal så det gick bra. 
Jag hade jacka, vantar, mössa och halsduk när jag cyklade iväg på morgonen. När jag åkte hem strax efter elva var det betydligt varmare och skönt med bara en tröja. 
Vi tog en fika ute i solen när jag kom hem, sen började vi fixa ute igen. 
Vi tömde dammen, lyfte upp den och spolade rent med högtryckstvätten.   Det lilla trädet som står brevid har vuxit hej vilt några år och täckte nästan hela dammen nu. Idag klippte Bosse ner det ordentligt. 
(null)
Snyggt, eller hur?! Vi ska köpa ett par guldfiskar och släppa i precis som förr. 
Efter dammen var det utemöblernas tur att få sig en omgång. Bosse slipade och oljade in dom så nu är dom också redo för sommaren.  
(null)

(null)

Vi åt kycklingwok till lunch/middag och sen tyckte jag att jag hade gjort mig förtjänt av en halvtimme i solen. 
(null)
Jag låg i bikini & solade och det det var riktigt varmt! Sommarvärmen är här redan! 

(null)
Citronträdet trivs bra det med. 
Sigge fick gå "långa" rundan i skogen och Tosse fick skritta lite på utebanan. 
När Tim kom från jobbet gjorde han chokladbollar som vi tog med ut ihop med kaffe, salta pinnar och varsitt glas vin (till Bosse och mig)
Sen satt vi & njöt i solen och spelade yatzy. 
(null)

(null)

Jag fick meddelande från jobbet på eftermiddagen att dom hade ett misstänkt fall av Corona/Covid19. 
Det är en boende som drabbats och på kvällen fick jag veta att hem har testats positivt....
Hen bor inte på "min" avdelning och jag har inte träffat någon utanför avdelningen idag. 
Jag har sagt innan att jag inte kommer att jobba om smittan kommer till Ekåsen så det var därför dom hörde av sig. För att avboka mitt pass imorgon. Jag skulle ha jobbat 7-15.30 men "slipper" det nu. 
Det är hemskt det som händer....
Man undrar verkligen hur och när det ska sluta... 
Ta hand om er! Håll avstånd och tvätta händerna! Plus stanna hemma om ni kan! 
Kramar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0