Födelsedagsfirande

Direkt efter frukosten satte jag igång med att laga mat. 
Jag marinerade fläskfilé och skalade potatis & klyftade den. 
Sen gjorde jag en jordgubbstårta och en skål med sallad. 
Turkisk youghurt, lime, italiensk salladskrydda och vitlök röra ihop till en sås. 
Jag rev parmesanost till vitlöksbröd men upptäckte att vitlöken var slut så jag fick åka till Ica. 
Väldigt lägligt fick jag oxå ett sms att det sista paketet jag beställt fanns att hämta på macken. 
Stephie, Tim & Amanda kom vid halv två och då var allt klart utom vitlöksbröden. 

Tim 960501
(null)

Vi firade Tims 24-årsdag idag istället för imorgon. Han måste åka hem till Borås och skriva på sin uppsats hela helgen. 
Vi åt grekisk pyttipanna. 
(null)

Och åt tårta efter. 
(null)

Eftermiddagen och Valborgsmässoaftons kväll blev väldigt lugn. 
(null)

Det här var enda elden vi såg ikväll, allt "firande" är ju inställt överallt. 
Tim & Amanda hade "spelkväll" hos  Stephie & Danne. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0