Grillpremiär

Bosse och jag gick upp ganska tidigt för att köra Tims bil till verkstaden.    Hans granne i Borås "råkade" köra på den & skrapa hela högersidan på bilen... Tim har fått ta den röda Volvon nu medan hans är borta. Det är tur att vi har några bilar att välja på, haha. Amanda lånar ju den blåa Volvon också! 
När vi kom hem fortsatte vi med att göra klart poolen och uteplatsen. 
(null)

(null)
Möblerna är på plats, poolen är dammsugen och jag putsade alla fönster på bottenvåningen på utsidan plus fönstren vid uteplatsen. 
Sen åkte jag till Backamo Blomsterhandel och köpte jord och penséer. Planterade blomlådorna vid stallet och en kruka vid fram- och en vid bakdörren. Jag får åka tillbaka och handla till resten av urnorna sen. Jag är lite rädd att nätterna kan vara kalla ett tag till. 
(null)

(null)

Det blev torskgryta till lunch och lite stallpyssel efter det. 
Eftermiddagsfikat tog vi ute i solen, så varmt och skönt var det - härligt! 
(null)

Sigge fick vila idag. Tosse tog vi till ridhuset en stund och fortsatte med miljöträningen. 
När Tim kom från jobbet tog vi fram  korv med bröd och grillade. 
(null)

Med förhoppning om många fler såna här dagar och kvällar framöver!
Jobbet har jagat mig om både jobb idag och imorgon men jag tackade faktiskt nej. Jag har lovat att gå in på torsdag, det får nog räcka denna veckan. Det är så skönt att få lite färdigt här hemma med. 
Tim och jag satt vid keyboarden ett tag på kvällen. Han vill lära sig spela Tom Odells låt Another Love. Vi kom inte så långt ikväll men har börjat i alla fall. Det blir spännande att se hur lång tid det tar. Den är inte jättelätt precis men det kommer att funka! Kul att han vill spela igen. Tråkigt att hans pianolärare fick honom att tappa intresset redan på lågstadiet. Han tyckte låtarna han fick spela var så tråkiga så han brukade "poppa" till dom lite. Jätteduktigt tyckte jag, men pianofröken höll på att få en stroke när hon fick höra "Bereden väg för herran" i popversionen.....
KramKram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0