Mycket fix

Inatt sov jag inget vidare. Vaknade många gånger och lyssnade på ljudbok långa stunder. 
Sigge fick gå ut vid kvart över åtta. Det var ganska soligt men blåste rätt kallt. 
Efter frukosten gick B & jag ut i stallet och drog i ett par nya skruvar/bultar i en av mellanväggarna. Rosa "vaktade" sin mat med näbbar & klor, mot Coppen och anföll därför väggen, varvid skruvarna lossnade. 
När S kom skurade hon klart den boxen och så målade vi till dom skavankerna som blivit. 
Vi blev också "beordrade" att såga bort nya skott på träden vid stallet. Om inte vi gjorde det skulle B klättra på stegen... Han är hopplös.
(null)

Min axel vill absolut inte såga... Jag har riktigt ont i den nu, den värker på nätterna med. Jag försöker att använda den så lite som möjligt för att den förhoppningsvis ska läka. Har haft ont i flera månader. 
Vi mockade hage också, vi tog "Rosas" idag. Sigge fick äta lite gräs under tiden i den nedersta hagen. 
(null)

(null)

(null)

Det tyckte han va gott! 
S red sen. Dom var svettiga båda två efteråt & behövde duscha. 
B hade lagat mat som var klar lagom när vi var färdiga i stallet. 
Jag hann plantera om några växter idag med. Jag slängde äntligen ut de sista två julgrupperna och tog murgrönan ur dom och planterade i krukor. 
Dammsugaren fick också jobba idag och jag hann pärla lite på kvällen innan jag la mig på spikmattan en halvtimme. 
Det känns som om vi fick en del gjort idag & det är alltid skönt. 
Imorgon är det jobb igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0