Stack & bullar

Sömnen har varit kass flera nätter men inatt sov jag äntligen. Jag vaknade bara en gång. 
Så när klockan var 06 var jag ganska pigg & gick upp och släppte ut hästarna och gjorde iordning stallet. 
Efter frukosten körde jag igång tvättmaskinen och vattnade blommorna. 
Hästarna fick gå in igen vid halv tio för bonden skulle komma och tömma gödselstacken. Det måste ju göras "genom" Sigges hage så man får plocka bort tråd plus tre stolpar. 
Jag passade på att mocka hagarna också.
(null)

(null)

Det började regna mitt på dagen. Det är länge sen sist, så det kanske behövs...
Jag bakade "mammas pappersbullar" innan jag lagade mat. Det är kalljästa bullar som blir jättegoda. Jag har lagt till lite pärlsocker vilket mamma inte hade på.  Det här var "finbullar" hemma hos oss när vi var små. 
(null)

När Stephie kom gick vi över till ridhuset med båda hästarna. 
Tosse var pigg och busig först men lugnade sig ganska snabbt. 
Jag red Sigge som var snäll & ganska lagom pigg. 
Nu ska jag packa bullarna och frysa några påsar. Sen ska jag nattfodra innan jag själv hoppar i säng. 
Sov gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0