50+Cup

Idag var det dags för mig & Sigge att göra tävlingsdebut tillsammans. 
Träningen har gått sådär den sista tiden så det var med lite blandade känslor vi lastade och körde mot Mantorp klockan 07. 
Sigge kändes fin på framridningen! Tur att jag har världens bästa coach med mig, Stephie är suverän. 
Det var +25 redan på förmiddagen så det blev svettigt. Vi behövde inte rida med kavaj på grund av värmen som tur var. 
(null)

När jag kom in i ridhuset där tävlingen var blev han lite spänd och gillade inte domarbordet. Men det gick rätt bra ändå förutom två missar. Ett galoppomslag och två host i en travlängning 😱😅
Resultatet blev 67,86%
(null)

(null)
Det blev en andraplacering av 23 starter. 
(null)

(null)

Tävlingen är en Cup för 50+ are. Alltså måste man ha fyllt femtio år för att få starta. 
Vi hade rester kvar från gårdagens grill som vi åt när vi kom hem. Sen hoppade vi i poolen och låg och solade lite. Plus tjugoåtta grader var det och poolen höll trettioen. 
Imorgon åker vi till Mantorp igen och rider en klass till. Jag har ställt klockan på 05.
Tack för idag Stephie ❤️
God natt allihop. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0