En dag med katt, häst & bak

S kom hit vid åtta i morse och vi släppte ut hästarna tillsammans. 
Det var lugnt, alla ställde sig och åt ditt hö. 
(null)

Efter frukosten fick Wilda också gå ut. Det blåste en del idag vilket var både spännande och lite läskigt. 
När vi kom in hjälpte hon mig att baka en sockerkaka. Hon läste receptet noga och tyckte att det såg väldigt smaskigt ut! 
(null)

När kaffet och yatzyn var avklarad gick S & jag ut till hästarna. 
Jag och Sigge var först på tur. Jag fick ett träningspass som kändes riktigt bra. Hittade den rätta känslan och fick traven att flyta ganska bra stundvis. Kul! 
(null)

Efter mig red Stephie Tosse. Han skötte sig oxå bra idag, inget bus. 
(null)

Mat ingår ju knappt i vårt liv men när vi kom in runt halv fem var vi jättehungriga och lagade snabbt stuvade makaroner med stekt kassler. 
Man får ju definitivt paltkoma av den rätten så det blev tio minuter i soffan efter. Sen ryckte vi upp oss och gick ut igen. 
Coppen blev ompysslad, en massa flugägg togs bort, S klippte skägget (som han hade gott om, Haha) hovslägget andades också och han blev ordentligt borstad. 
Han verkar njuta av lite omsorg och en välspånad box att sova i. 
(null)

Jag hade Eilda ute ett tag på kvällen med. Hon lekte mest i blommorna i rabatten. Hon försöker fånga humlor, har inte fattat än att det är lite farligt. 
Det har varit ganska varmt idag men kommit en del regnskurar också. 
Nu är klockan kvart över nio och det är mörkt ute. Usch, årets bästa årstid är snart slut och vi går mot det kalla & mörka... 
Dags att nattfodra. 
Kram och Sov Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0