Inköp till katt, hästar och människor

Idag uppförde hästarna sig exemplariskt. Dom gick ut snällt och åt sitt frukosthö. 
Efter frukost gick Bosse ut med Wilda och jag plockade lite med tvätten, strök lite plus sydde i en knapp i Tims byxor. 
Vädret var rätt ok så vi drack vårt elvakaffe på uteplatsen. 
Sen åkte vi in till Jönköping. Första stoppet var Electrolux service butiken för att hämta en ny "nedre del" till kylskåpet. Den man kan plocka bort när man ska dammsuga under. Tyvärr går den sönder då & då i det här huset när man ofta tappar nåt eller något ramlar ur det ofta fulla kylskåpet. 
Nåja, nu har vi en ny hel i alla fall.
På Charlies köpte jag Anti-bit, Coppen är väl lite understimulerad och stimulerar sig själv genom att gnaga på boxväggarna...😱
No moore förhoppningsvis! 
På Hööks köpte jag två saltstenar till Sigge & Coppen som inte har några. 
Vi körde vidare till Ikea på A6 (det heter asecs numera men det tycker jag är löjligt så jag fortsätter att skriva A6) 
Jag lämnade till ska två "lådinsatser" som jag köpte för ett tag sen. Dom var 50 cm djupa och våra lådor är 48 cm...
Vi köpte två nya underlakan också. 
Nästa stopp blev City Gross. Bosse var jättehungrig när vi kom dit (han tänkte först köpt nåt på Ikea men kön var för lång, då ville han åka förbi McDonalds men där var det ännu längre kö..) så det blev en korv på CG. 
Hur konstigt det än låter så var det tillskott till hästarna jag skulle köpa där. E-plus, Magnesium och Focus. Apoteket som ligger brevid hade 25% på sen ansiktcremen jag använder så det blev en sån också plus en Berocca Boost. 
(null)

Sista inköpen gjorde vi i en zoo-affär. 
Vi köpte en tandborste till Wilda och små "godisar" som ska vara bra för tänderna och andedräkten. En "tandkräm " med ostsmak köpte vi med 😅
(null)

När vi kom hem blev Wilda jätteglad. Hon gillar ju inte att vara själv. Så när vi kommer hem är hon som ett plåster på nån av oss! 
(null)

(null)

Jag travade bommar med Sigge. Travade bara i låg form en stund. 
Himlen var Rosa & fin ikväll. 
(null)

Nu ska hästarna få mat. & vi ska sova sen. 
Kramar & Sov gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0