Löprunda & Hemmafix

Igårkväll var Wilda helt galet vild! 
Hon bet Bosse i tårna först och när han sa ifrån gick hon lös på överkastet som hängde över sänggaveln. Helt tokig, som ett vilddjur. 
Bosse fick säga åt henne på skarpen för att få henne att sluta. Hon blev sur på honom då så sen sov hon hos mig hela natten. 
(null)

Jag började dagen med hästarna & stallet som vanligt. 
Sen gick jag in och tog lakanen ur sängarna och satte igång en tvättmaskin. 
Wilda fick gå med ut & sprang efter långpisken en bra stund. Jag kände att jag också behövde springa lite så jag bytte om och kutade iväg. 
Jag ångrade mig nästan direkt för det var fruktansvärt kvavt och varmt! Men jag tog mig runt 3,5-4 km, blöt av svett. 
Sen tog vi en fika. Wilda ville vara med på yatzyn också. 
(null)

Sen dök grannens katt Norpan upp på våran gård. Det gillade inte Wilda! 
(null)

Norpan är rätt gammal, jag tror inte att  hon varken såg eller hörde Wildis för hon gosade lite med mig och gick vidare sen. 
Wilda sover alltid några timmar mitt på dagen så vi gick in en stund. Medan jag dammsög la hon sig på en köksstol och somnade gott. 
Vi kunde inte komma överens om lunchen så vi gjorde varsin rätt. 
Jag gjorde en sallad med tonfisk och ägg. 
(null)
Bosse (Mr onyttig!) åt korv & pommes..
Vi gick sen ut och hoppade i poolen. Det är +31 i vattnet så det som svalkade var när man gick upp & det blåste lite. 
Stephie kom strax efter tre. Tosse var ju lite "spooky " igår så S ville rida några varv i ridhuset idag med. Han var snäll idag. Vi badade honom efteråt fast han inte var jättesvettig. Mest för att ge honom svalka. 
(null)

(null)
Sigge fick syn på Wilda och ville gärna hälsa på henne, men hon törs inte! 
Jag red ut en sväng på Sigge och Stephie promenerade med. 
Jag dammsög nedre våningen på kvällen och bäddade i nya lakanen. 
(null)
Äntligen har jag tvättat mitt täcke också. 
Nu ska hästarna få sin kvällsmat och sen är det sovdags. 
Kram 🤗 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0