Morgonridning efter dålig sömn

Jag sov inte många minuter inatt. Vet inte varför men många nätter är det så. 
Jag ligger & lyssnar på ljudboken och ofta somnar jag då men den här uppläsaren är inte "sovvänlig"
Jag vet inte vad han heter men måste ta reda på det och undvika "hans" böcker i fortsättningen. 
Stephie fodrade hästarna inne imorse och jag åt bara lite frukost innan jag gick ut. Satte på tebryggaren med kannan stående på bänken....
Stephie tyckte att jag kanske inte skulle rida om jag var så trött. 
Jodå, nu var jag ju vaken så självklart skulle jag rida. 
Sigge blev borstad & sadlad och jag satte på mig stövlar, sporrar och hjälm. Sen gick vi till ridhuset, halvvägs kommer jag på att jag har glömt mina handskar. Jag hatar att rida utan dom men bestämde mig för att det fick gå. 
Väl inne i ridhuset inser jag att det inte finns några stigbyglar på sadeln...
Vi flyttar dom mellan två sadlar och naturligtvis satt dom på den andra. 
Suck.. Jag borde nog inte ridit...
Men jag red och det gick okej. 
Sen har dagen gått ganska bra, jag vaknade väl till efter en dusch och en kopp kaffe. 
Bosse och Kjell var ute och åkte motorcykel hela dagen. 
Jag och Wilda gick ut en stund. När vi kom in var hon trött och ville sova i mitt knä för att jag inte skulle "rymma" 
(null)

(null)

(null)
Kolla stilen! 
Medan jag pratade i telefonen satt hon på mina axlar. 
(null)

(null)

Hon hjälpte oxå till att plocka ur (eller i?!) diskmaskinen. 
(null)

Jag gjorde pyttipanna på resterna av gårdagens stek. Den räckte till Stephie & Tim med. 
Wilda fick gå ut på eftermiddagen oxå. Hon klättrade en hel del på det som Bosse byggt vid uteplatsen. Det är så trassligt med kopplet när hon snor runt däruppe vid taket & "trädet" 
Hon fick gå ner i rabatten istället. Där gillar hon att leka i en "risbuske" som hon också trasslar in kopplet i. 
(null)

När Stephie kom hem tog vi Coppen till ridhuset för hans dagliga promenad. 
(null)
Hans pannlugg är så rolig! Han är lite punk 😂

Sen red hon Tosse med. 
Nu ska jag sova... Hoppas jag...
Nattinatti 
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0