Morgonridning med bommar

Hästarna fick äta frukost inne idag. 
Jag gick in och åt & flätade håret & gick tillbaka ut i stallet. 
Jag sadlade Sigge & gick till ridhuset och tog fram lite bommar. 
Det är längesen vi travade över bommar men Sigge gillar det! Han spetsar öronen och bara väntar på att man ska styra honom emot dom. 
Det var varmt och kvavt trots att jag red ganska tidigt och trots att det åskade och regnade igår. 
Sigge var nöjd & glad när jag släppte ut honom i hagen sen. 
(null)

Wilda var ute hela förmiddagen också. Hon blir lite tagen av värmen hon med, hon vill helst vara i skuggan. Men hon kör sina race och jagar något & sen kastar hon sig ner & vilar en stund. 
(null)

Vi åkte till Ica & handlade lite sen och tankade bilen. Imorgon blir det en roadtrip på jag vet inte hur många mil.. Bankeryd-Sölvesborg-Staffanstorp-Sölvesborg-Bankeryd. 
Jag hann med lite köksstädning med. Torkade skåpsluckorna och kaklet. 
Wilda fick gå ut en sväng på eftermiddagen också. Bengaler behöver aktiveras mycket, dom verkar ha hur mycket energi som helst! 
Fullt ös - Medvetslös beskriver henne precis! 
Stephie var hos sin PT efter jobbet och kom hit sen och red Tosse. 
Det blev en skogsrunda med honom idag. Han var jätteduktig ända tills vi kom ganska nära kossorna. Dom gillade han inte - han heller... Vi fick ta en liten omväg för att komma hem helskinnade alla tre. Haha.. Nej han är snäll lille Tosse, han är ju bara tre år. 
(null)

(null)

Bäst att natta hästarna nu och mig själv. Jag sov skitdåligt natten som var. 
Imorgon blir det tidig uppstigning! 
Sov gott allihop. 
Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0