Sopor och ryggont

S & D gjorde stallet i morse. 
Men hästarna fick äta frukosten inne för det var dags för soptömning. 
Båda tunnorna skulle tömmas och det betyder att två olika sopbilar kommer körande i full fart, skramlar ordentligt med tunnorna och kör helst jättenära alla hästhagar och skrämmer livet ur dom. 
Den första kom vid nio (brukar vara här 7-7.30...) 
Hästarna fick gå men jag tog med Coppen till ridhuset och gick med honom först. I hopp om att sopbil nummer två skulle hinna hit under tiden. (Sigge är inte rädd & Tosse går längst ifrån så dom vågar jag lämna)
Men den kom naturligtvis inte då. Den dök inte upp förrän tolv. 
Allt gick bra i alla fall, utom att min rygg pajade plötsligt. Jag satt på huk vid Coppens vattenhink i hagen när det plötsligt gjorde jätteont i hela ländryggen.
På med lite liniment och mitt back on track skydd. Sen körde jag med min Massage gun. Allt för att lindra värken. 
Wilda och jag var ute i solen ett tag med. Hon jagade humlor i blommorna, 
(null)

(null)

Sen tittade hon på min cykel
(null)
& sen rullade hon sig på dom solvarma plattorna. 
(null)

Jag åt lite tacorester till lunch & åkte iväg och tankade bilen sen och handlade lite "färdkost" till imorgon. 
När jag kom hem la jag mig på spikmattan, där jag somnade. Wilda väckte mig när hon kom smygande & la sig på mig. Där somnade hon gott!
(null)

(null)

Stephie red Sigge först
(null)
& Tosse efter det. Han fick träna på att gå med sällskap i ridhuset. Det var två andra hästar därinne & det gick jättebra. 
(null)

Coppen var sist ut. Han fick ett bad inför veterinärbesöket imorgon. 
(null)

(null)
Han tyckte inte att det var nåt vidare att bli tvättad... 
Transporten står startklar. Klockan ringer 05 och senast 06.30 rullar vi iväg. 
Så nu måste jag hoppa i säng. 
Nattinatti 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0