Tokiga djur!

Usch, det har regnat nästan hela dagen. 
Jag la regntäcken på hästarna innan jag släppte ut dom. 
Sigge gick ut först, som vanligt. Han såg nåt som inte jag såg. Troligen nåt läskigt hästätande monster som gömde sig i gräset. Så han började springa...
Jag gick in och hämtade Tosse, som är häst nummer två att gå ut. Jag tänkte att Sigge skulle lugna ner sig om han fick sällskap. Men så blev det inte. 
Han galopperade runt runt en bra stund. Jag höll Tosse, som faktiskt var lugn & snäll trots sin galna hag-granne. Sigge tröttnade till slut & dom kunde äta sitt frukosthö. 
Coppen fick komma ut till slut han med. 
Bosse hade ärenden att göra så Wilda och jag var ensamma hemma på förmiddagen. 
Medan jag gjorde mig iordning gjorde Wilda oordning...
Idag gick hon lös på toapappret.. 
(null)

(null)

(null)

Sen tränade jag lite. 50 squats med kettlebell, planka, lite överarmsträning plus drygt fyra kilometer på crosstrainern. 
Mär jag var klar gick Wilda och jag ut en stund i regnet. Det var konstigt tyckte hon, men roligt med vattnet som rann i stuprören. 
(null)

Bosse och jag åkte och handlade mat sen. Fick nog med medmiddagsmat för hela veckan tror jag. 
Efter maten hann jag med en powernap på tio minuter innan Stephie kom och vi gick ut i stallet. 
Först red S Tosse i ridhuset. Han var pigg idag men ändå snäll. 

(null)

Sen red S ut Sigge "långa rundan" & jag gick med. Vi slapp regn men det var riktigt grått och fuktigt. 
(null)

Coppen fick promenera sen innan Stephie skulle rida en elevs häst. 
Brist på sysselsättning saknas inte här i alla fall. 
Dags att sova snart. Ska titta klart på Morden i Sandhamn bara. 
KramKram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0