Vilken värme vi har!

Stephie skickade sms till mig när jag var i stallet imorse. Hon tänkte rida tidigt för att slippa värsta värmen.   Men Danne sov och Stephies bil blev kvar här igårkväll så jag åkte och hämtade henne. 
Sen gjorde hon iordning Sigge medan jag åt frukost. 
Hon red i ridhuset, det blev svettigt! 
Vi satt på uteplatsen på framsidan och fikade med kaffe och glass. Där är det skugga och lite svalare på förmiddagen. 
Sen la vi oss vid och i poolen igen Stephie och jag. 
(null)

Vi åt lax till lunch och direkt efter tog vi en promenad. Svetten rann men det är ju skönt ändå att röra på sig. 
Vi träffade en av "mina" boende vid kyrkogården. Kul att träffa honom, vi gick tillsammans till Ekåsen och hann prata en hel del. 
Sen gick vi vidare upp runt Torp och Rickarp. 
(null)
Utsikten är enorm uppe vid Torps gård. 
När vi kom hem låg Wilda och sov. Bosse höll henne sällskap.
(null)
Hon har varit ute mycket idag. Både jagat långpisken, fjärilar och flugor. 
Hon gillar att vara med oss ute, blir hon lämnad ensam inne blir hon ledsen stackarn. 
Men vi har inte vågat släppa henne lös än utan hon går i koppel. 
På kvällen var hon nyfiken på poolen, men hon vågar inte känna på vattnet där än. 
(null)
Nu sover både Bosse och Wilda här brevid mig så jag ska också släcka lampan för idag. 
Sov gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0