Wild hästskräck & Åska och regn

Det har varit sååå varmt idag. 
Wilda och jag var ute på förmiddagen. 
Hon lekte med långpisken, vi rensade ogräs och jagade flugor & löv. 
Sen skulle vi ge hästarna lunchhöt. Wilda fick sitta på mina axlar så gick vi till stallet och hämtade höt. När jag sen ropade på hästarna att det var mat så blev Sigge jätteglad och kom i full fart. 
Jösses vad rädd Wilda blev!  Hon hoppade ner från mina axlar och sprang så fort hon kunde & jag efter & höll i kopplet. Hon sprang i panik och kröp nästan ur kopplet & var på väg upp i ett träd. Jag fick tag på henne i sista sekunden och bar in henne i säkerhet. 
Hon somnade gott på soffan sen. 
(null)
Bosse gjorde ärenden på förmiddagen och köpte med mat från MrRice. 
Jag älskar deras Cashew Chicken. Jag åt hälften till lunchen och resten på kvällen. 
Stephie red Sigge med nya fagerbettet. Tosse gick med det igår och verkade gilla det. Sigge funkade bra på det också även om han alltid gör sina försök att springa ifrån jobbet istället för att bjuda till och sätta bakbenen under sig. 
Vid femtiden började det åska och regna. Så välbehövligt, det lättade upp en hel del. 
Vi sitter i soffan nu och tittar på Morden i Sandhamn. 
Hästarna sover och snart jag med. 
Kram & god natt 🤗 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0