Wilddjur i bur

Stephie och jag fixade stallet tillsammans i morse.  Hon hade tagit kompledigt på förmiddagen för att köra upp för sitt E-körkort. Det gick bra! Så skönt! Grattis!!
Vädret var ok så Bosse tog med Wilda ut medan jag städade huset. 
Efter kaffet promenerade jag med Coppen. Skönt att göra det på dagen när det inte är några andra i ridhuset. 
Jag mockade en hage också och slängde ner hö innan jag gick in & åt lunch. 
Vi åt ärtsoppa idag med falurågrut till. 
Sen bakade jag godiskakor och gjorde degen till skurna chokladkakor. Den skulle vila 30 minuter i kylen och medan den stodvdär ringde Stephie och sa att hon var på väg. 
Degen fick stå kvar och vi gick ut och tog in hästarna istället. 
Tosse fick gå först. Jag hade lite bråttom gör vi skulle åka till veterinären med Wilda klockan fyra. 
Det var dags för andra vaccinationen. På vägen dit satt hon och jamade hela tiden. Hon gillade inte att bli instängd i transportburen. Hon stackvisarn tassarna och försökte få tag på mig. Rätt var det var lyckades hon. En klo ordentligt förankrad i skinnet i magen. Inte skönt! 
(null)

Sprutan verkade hon inte bry sig om men på hemresan klagade hon om möjligt ännu mer & tog ytterligare ett "blodprov" på mig... 
Stephie var kvar i stallet när vi kom hem så jag bytte bara om och så  gjorde vi iordning Sigge. Stephie red honom med. Jag kände mig lite ur form (det gjorde hon med i och för sig..) jag sov skitdåligt inatt. Vaknade vid 01 och sov bara korta stunder sen fram till klockan ringde. 
Tur att ljudböckerna finns! 
(null)

(null)

När vi kom in gjorde vi tacos och jag bakade klart chokladkakorna.
(null)

(null)
Nu har jag nattfodrat och lagt mig. Jag hoppas på en bättre natt än den förra. 
Önskar alla en god natt 
Kram

Kommentarer
Postat av: Mia

Stort grattis till Stephie! Bra gjort med körkortet!

2020-08-31 @ 20:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0