Äntligen kom protokollet

December går så fort tycker jag. Först är det första advent & innan man vet ordet av är det julafton. 
Så är det ju inte som barn.. då är det ju jättelänge till julafton. 
Tredje advent idag och lucia. En annorlunda lucia för många i och med Corona. Vi får ju högst vara åtta personer som samlas. 
Stephie & Danne var på två husvisningar på förmiddagen. Tim var med dom på den ena, sen hade han egen visning hela eftermiddagen. 
Idag hade Stephie en extra häst att rida. Hon ska rida tre-åriga Ruska en hel del nu i vinter. Ägaren brukar göra iordning henne men idag fick vi fixa henne själv för Sofia jobbar hela dygnet.
Ruska har vilat några månader så vi tar det försiktigt nu i början. Jag höll i linan & vi skrittade mest. Travade bara nåt varv åt båda håll. Hon var pigg men höll sig på mattan. 
Sen fick Sigge gå på tur i skogen med mig på ryggen. 
(null)
Sigge Svanhals tittar runt kröken & letar spöken... eller!? 
Bosse hade lagat laxfilé som var färdigt när jag kom in - vrålhungrig klockan fyra. 
Sen skulle jag göra mig till och göra något gott (trodde jag) till glöggen. 
Karamelliserade päron med ädelost, smulad pepparkaka och rostade mandelflarn. Det lät gott men smakade Inge vidare. Vi åt upp det lilla jag gjort men kommer inte göra det igen. 
(null)

Ikväll kom äntligen mitt protokoll på mailen från online-dressyren. 
(null)

(null)

Fina siffror! 
Jag leder fortfarande men det saknas en del resultat. Flera stycken har laddat upp sina ritter idag så domaren har lite jobb kvar. 
Pållarna har fått sin kvällsmat & mumsar nöjt. 
(null)

(null)
😂😂

Nu är det Hellenius hörna. Sen blir det en dusch innan huvudet landar på kudden. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0