Det försvunna paketet

Hästarna fick gå ut i duggregn idag igen. 
När stallet var klart & jag var lite fixad körde jag igång tvättmaskinen med våra lakan. Sen åt jag frukost innan vi gick ut med Wilda. 
(null)

(null)
Hon sätter sig ofta vid tomten när det är halvdant väder. Hon verkar gilla sommaren bäst precis som jag gör. 
Yatzyt kom fram idag vid kaffet, vi har inte spelat det på länge nu. Jag fick yatzy direkt och ännu en gång innan spelet var slut. Jag tror att jag fick mer poäng än jag någonsin haft faktiskt,  338 tror jag att det var. 
Jag dammsög huset och städade toaletterna & sen åt vi rester. 
Det har blivit mycket sånt nu, rester alltså, men det är ju smidigt och såklart ekonomiskt osv. Inte det godaste med värmd mat men det går, haha. 
Hästarna fick gå in kvart över två & då tog jag Tosse till ridhuset och longerade honom. 
Stephie jobbade idag men kom när jag var klar med Tosse. 
Jag sprang in & bytte om & så åkte vi till Ingo (macken) och hämtade de saknade paketen till julklappsspelet. Det blev ju något fel där och vi fick det inte i tid. Men nu får vi behålla dom utan att betala. Fyra paket à 300:- så det var ju ändå ett litet plåster på såren. Jag tror att vi sparar dom till nästa år. 
Vi åkte till Coop efter det i hopp om att hitta svensk oxfilé där men tyvärr, det fanns bara brasiliansk. Tim kollade på Ica Maxi på eftermiddagen men dom hade inte heller..
Jakten får gå vidare imorgon och hittar vi ingen får vi glra om menyn! 
Skönt att man är ute i god tid med allt...Not! 
När vi kom hem gick vi in & bytte om igen och gick till stallet och gjorde iordning Sigge. 
Jag fick mig ett träningspass så jag var helt slut efter! Fasen vad det är svårt att rida egentligen! Så mycket som ska stämma & helst ska man ha koll på hela kroppen 😅
Stackars Stephie får tjata samma saker om och om igen! Men skam den som ger sig. Det är ju så roligt när det funkar och man får några steg här och där som känns "wow"
Efter duschen stekte vi några vårrullar som vi åt tillsammans med Tim. 
Det blev bara Wilda kort idag och hon var inte heller lätt att fota, hon är snabb på att vända sig bort. 
(null)

(null)
Busar med ett snöre, ibland är det enklaste det roligaste. 
Nu är nog pållarna hungriga igen. 
Nattinatti 
Kram❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0