Granne med Corona och mer snö

I morse fick vi sms från våra grannar som ville meddela att dom ligger sjuka i Corona hela familjen. Det känns inte alls bra att det kommer närmare och närmare. 
Nåväl, när hästarna var utsläppta skickade jag ett sms tillbaka till grannarna och frågade om dom behövde hjälp att handla. 
Efter frukosten körde jag till Ica och köpte lite grejer som dom saknade. Skönt att kunna hjälpa till. 
Wilda blev nyfiken på vad som fanns i uthuset idag & hoppade upp på fönsterblecket och kikade in. 
(null)

(null)

När vi sen drack kaffe och Bosse hade ett glas med vatten och is blev hon nyfiken igen. Hon älskar att leka med isbitar i diskhon. 
Hon gav sig katten (...!) på att sno isbitar ur glaset. 
(null)

(null)

Ute var det två plusgrader men det blåste isvindar så det kändes som flera minusgrader. Vi klädde ändå på oss och tog en promenad. Det blir ingen PW när Bosse går med men jag hoppade, småsprang med höga knän osv för att försöka hålla lite värme i kroppen. 
(null)

(null)

Vi åt fläskkotletter med kokt potatis till lunch. Sen satte jag mig och pysslade klart det som ska skickas iväg snart. 
Hästarna fick en vilodag, alla tre. 
Det började snöa på kvällen så nu är det vitt här igen. 
Stephie och Danne gick hit och kvällsfodrade, sen gick dom hem igen. Dom sitter ju inne i lägenheten hela dagen och jobbar så dom behövde få lite frisk (lite väl frisk kanske!) luft. 
Grattis till Tim som gjort en större affär på jobbet idag. 
Nattinatti 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0