Häst, bakning och räkafton

Hästarna fick gå ut vid åtta i morse. Stephie kom när jag precis var klar, kammad & ätit frukost. Deras grannar hade börjat spela trumpet och sjunga vid halv nio! En lördag!! 
Inte Ok! 
Vi tog in hästarna igen och började med Tosse. 
(null)

(null)

(null)
Vi hade tur så det var tomt i ridhuset när vi kom dit. Tosse är lite "känslig" när det är andra hästar där så det är enklast om han får vara själv. 
Sigge gick också i ridhuset. Då var det fler hästar därinne. 
(null)

Bosse hade påbörjat middagen när jag kom in. Han ville ha köttfärspaj. 
Efter maten bakade jag lite. Tim hade skickat ett recept som han tyckte att jag skulle baka & Bosse ville ha kokostoppar. Varför tycka om samma kakor?? Alla vill ha olika här...
(null)

(null)
Jag gjorde också ett julgodis, som för övrigt bara jag tycker om... 
En "rulltårta" med mandelmassa, nougat & lite choklad & nötter. 
Vi var tre stycken som åt räkor på kvällen och delade en flaska vitt vin. 
Ja, Wilda drack inte vin då men oj vad hon älskar räkor!! 
(null)

Så nu är vi mätta alla tre. 
Jag ska strax gå ut i stallet igen. 
Hoppas att ni mår bra allihop, trots gråvädret och brist på ljus och umgänge. 
Sov gott vi hörs imorgon 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0