Heldag i stallet

Idag har jag varit i stallet nästan hela dagen. 
Jag gick ut vid sju i morse och släppte ut hästarna och gjorde klart stallet. Sen gick jag in och fixade till mig själv och åt frukost, åt havregrynsgröt som omväxling. 
Halv tio gick jag ut igen och tog in dom igen, kratsade tolv hovar och borstade tre pållar. 
Kvart över tio kom Rolf, vår hovslagare och skodde alla tre. Så nu har dom vinterskorna på med snösulor. 
(null)

(null)

Halv ett fick hästarna gå ut i hagarna igen och jag gick in och drack en kopp kaffe & åt två riskakor. 
Sen gick jag ut i stallet igen och mockade, la in spån & städade iordning. 
In igen och åt rester som vi hade kvar. 
Efter maten var det dags att gå ut och ta in hästarna igen. Bosse hjälpte mig och sen tog vi en promenad i halvmörkret. Det känns inte som om det blev ljust idag alls. 
Jag hann sitta i soffan (& ta en powernap) innan Stephie kom och det var dags för stallet igen!!
(null)
Coppen var lika trött som mig & låg & sov när vi kom ut. 
S red Sigge och Tosse. Efteråt putsade vi grejerna och förberedde lite inför Cilla- träning imorgon. 
Vi åt varsin varm macka på kvällen. 
Dagens knasiga Wildabild kommer här: 
(null)
Hon har själv krupit in i kartongen! Flera gånger till och med. 
Tro det eller ej men nu är det dags för mig att gå ut i stallet igen! 
God natt 
Kram ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0