Italiensk kycklinggryta

Klockan (mobilen) ringde 07. Hästarna fick gå ut & äta sitt frukosthö som vanligt. 
Men redan halv nio tog vi in dom igen. 
Anna som var här och tömkörde Tosse häromdagen kom vid nio för att rida honom. Han var ganska pigg idag så Stephie fick longera honom en bra stund innan Anna satt upp. 
(null)
Stephie höll i linan hela tiden, bäst att skynda långsamt. 
Bosse var ute med Wilda när vi kom tillbaka till stallet. Hon busade en hel del i spånet och höt. 
(null)
Efter en snabb kopp kaffe åkte jag till Ica och handlade det sista inför nyårsmiddagen. 
När jag hade packat upp maten drog jag på mig träningskläderna och sprang en sväng. Efter en snabbdusch satte jag igång med maten. En italiensk kycklinggryta blev det idag. Den serverades med ris och blev riktigt god med bland annat paprika, champinjoner och oliver i. 
(null)

Danne kom förbi, han hade hittat och köpt svensk oxfilé till nyårsafton. Perfekt!
Wilda busade i sin "tunnel" medan Tim & jag lagade maten. 
(null)

Jag blev jättetrött efter maten & satte mig i soffan och somnade en liten stund. 
Jag vaknade av att någon killade mig i ansiktet. Det var Wilda som hade krupit upp till mig & hon la sig så mysigt & somnade hon med. 
(null)

(null)

Kvällen har varit lugn. 
Sov gott
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0