Julgröt, glögg & kaffe ute

Idag har det regnat massor. Hästarna fick tidig lunch ute & sen tog jag in dom vid halv ett. Dom hade det inte skönt ute i regnet & leran & gick mer än gärna in. 
Wilda ville inte heller vara ute någon längre stund.  
Jag bakade en kaka/godis sen. Det är egentligen toppingen till en kaka men nu gjord utan kaka. 
(null)
Goda är dom i alla fall, med choklad, nutella och Rice crispies. 
Vid två hade vi bjudit hit Karin & Maggie  (halvsystrarna) på julgröt. 
Vi satt ute (!) Inte klokt egentligen, den 22/12, bjuda hem folk och duka ute på uteplatsen. Som tur var visade termometern +6 grader men som sagt ösregn. 
(null)

(null)
Vi var välklädda & åt risgrynsgröt först & sen fikade vi med kaffe, glögg & tilltugg. 
Välklädda blir nog fel. Väl klädda ska det nog stå! Snygga va vi inte, haha.   Jag tänkte att dom kanske skulle stanna någon timme bara men vi satt kvar i drygt 2,5 timme. 
Stephie kom när dom åkte så vi gick ut till stallet. Igår red jag Sigge så idag var det Stephies tur. 
När jag kom in gjorde Bosse och jag varsin hamburgare. Sen gjorde jag julköttbullarna också så nu är allt utom skinkan klart för Bosse gjorde revbensspjällen på förmiddagen. 
Igår fick jag mina rosetter från "Vinterritten" 
(null)
Fina!
Wilda var väldigt gosig igår. Det är sällan hon ligger i mitt knä & sover. Mycket på grund av att jag inte sitter så mycket när hon är trött på eftermiddagen...
(null)

(null)

(null)

(null)
Så söt ❤️ 
Dags att natta pållarna nu. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0