Present, busig häst & fläsk

I morse hade jag klockan på ringning vid sju. 
Strax före nio var jag klar med stallet och mig själv och redo att åka. 
B & jag åkte in till Jönköping för att göra några ärenden. Förhoppningsvis innan för många andra vaknat och åkt ner på stan....
Imorgon har vi en födelsedag att fira så vi började med att köpa en present. Sen åkte vi till City Gross och köpte lite tillskott till hästarna. Vi var hemma strax efter tio igen. 
Wilda längtade ut när vi kom hem, hon är ju sådan van att gå ut på förmiddagen och blev riktigt ledsen när vi åkte iväg båda två. 
Sigge fick gå en skogsrunda idag, jag red. Han skrittade på jättesnällt en lång stund, sen kom vi till en liten nerförsbacke och då drog han. Galopperade i sicksack nerför... Men tanten satt kvar, tack & lov. 
(null)
Det var nog tur att gramantyglarna var på. Annars hade det varit svårt att få stopp på honom. 
Tosse var lugn & fin idag, mycket lugnare än igår. 
När vi kom in var det dags att laga mat (äntligen) Kvart över fyra kunde vi sätta oss och äta. Tim hade visningar idag men hann hem lagom till maten. Vi åt fläsk, sås och potatis. Så gott. 
(null)

(null)
Och man blir sååå mätt! 
Jag har inte orkat resa mig ur soffan än, men måste gå ut till pållarna nu & ge dom lite kvällsmat. 
Sov gott 
Kram ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0