Bästa Stephie & Grattis Mia

Igår när jag skulle lägga mig, var min säng upptagen. 
(null)
Det blir trångt för han är stor nu Siggekatt! 
Det blev inte jättemycket sömn kan jag säga... 
Jag vet! 
Jag skulle ha bett Sigge att sova i handfatet eller på strykbrädan istället. Men samtidigt är det ju mysigt att ha honom spinnandes brevid. 
Jag får skylla mig själv. 
Idag den 12 Februari fyller min fina Syster Mia 57 år! Grattis! Önskar att jag kunde ge dig en kram och äta tårta med dig, men vi får ta det en annan gång! 
S jobbade hemifrån idag. Så jag väntade med ridningen till eftermiddagen. 
Efter frukosten bakade jag godiskakor som vi fikade med sen. Det är mammas gamla recept som jag har ändrat lite på. Hon hade en liten non stop påse i plus valnötter. 
Jag har en stor påse non stop och inga valnötter. Goda är dom i alla fall. 
Vi åt lax till lunch. 
Jag ringde banken för att kolla att min pensionsutbetalning kommer igång den här månaden som bestämt.  Det visar sig att "min" pensionsrådgivare hade slutat. Jag ringde hans efterträdare som inte hittade alla mina uppgifter men kunde se att ingen utbetalning är på gång... hmm...
Det blir nudlar nästa månad...
Ok, han skulle ta tag i det hela och få igång utbetalningarna till nästa månad i alla fall....

Vi red vid 16.30. Sigge var bättre idag. Mitt under ridpasset hände nåt kul! 
               
               (Bild borttagen)

Det händer inte ofta att vi vinner något men nu jädrar! 

Efter ridningen bytte vi om och gick upp i backen och körde intervaller igen. Ökade på antalet rusher idag. Får se om det känns i benen imorrn. 
När jag stod i duschen ringde S mobil. S har ringt runt och fixat & ordnat för att försöka få ordning på våra hagar. Dom är ju sååå leriga....
Det var bonden som ringde, han ska försöka hjälpa oss och ville kolla läget först. 
Imorgon kommer Oskar och ska försöka gräva bort en del lera och sen kommer Henrik (bonden) med ett lass grus & fyller på. Vi börjar med Rosas hage, den är värst. Om det blir bra fortsätter vi med dom andra. 
Bra jobbat Stephie! Du får saker gjort! 
Jag vill gärna tänka, fundera och kolla runt längre innan jag skrider till handling. Inte min bästa egenskap...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0