Hockey

Siggekatt väckte mig vid 03.30 & ville ut. Han kommer och jamar väldigt tyst och försiktigt tills nån av oss vaknar.  Sen sov jag till 8. 
Hästarna fick gå ut i det växlande vädret. Det blåste, regnade och ibland glimtade solen fram. 
Jag mockade innan jag gick in & åt frukost. När S kom gick vi ut i stallet igen och gjorde klart höpåsar osv. 
Hästarna fick vilodag idag. 
Bosse och jag åkte ner på stan och åt på Dal Baffo på eftermiddagen. 
Jag åt gorgonzolagratinerade fläskfilemedaljonger med rödvinssås. 
(null)

Det var gott. 
Vi åkte direkt därifrån till Ulricehamn. Tim hade hockeymatch, dom mötte Nittorp, laget som Tim spelade i förut. Tyvärr blev det förlust med 2-3. 
(null)

(null)
Tim in action, nr 19 nere till höger. 

(null)

Det är kallt att sitta i en ishall. Det är minst lika kallt i ett ridhus. Jag frös nog mer i ridhuset igår när jag tänker efter. Undrar varför man har en hobby där man måste vara ute i ur och skur när man är jättefrusen av sig...
Jag pärlade lite på kvällen. Jag vill bli klar, är lite missnöjd med färgerna. Eller mycket kanske. Det är många rosa nyanser på min häst. Även lite blått och grönt på tränset. Det stämmer ju inte riktigt med verkligheten. Vi får se hur det blir. 
I morgon blir det bankbesök. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0