Hovslagaren

Idag var det dags för hästarna att få nya skor. Rolf kom vid tio och började med Sigge. Han är lite "störig" ibland. Tycker att det är tråkigt att bara stå stilla... Så jag brukar muta honom lite. 
(null)

Han älskar slickburken. Får han den står han jättesnällt och skoningen går smidigt. 
Rosa är snäll, inga problem med henne. 
Coppen stökade lite så han fick också smaka på slickburken. Vi tog av skorna på honom nu. Han har varit skodd fram men det känns onödigt nu när han inte "gör"något. 
(null)
Jag skulle försöka ta en bild på honom men han är så nyfiken och närgången så det blev inget vidare!
(null)

Det blåste nästan storm idag med men regnade inte på förmiddagen så jag hängde ut täckena på tork en stund. Dom blev dyblöta igår och hade inte torkat helt under natten. Men i blåsten torkade dom ganska bra. 
Jag dammsög huset och hann med ett köksskåp till på eftermiddagen. 
Jag tog ena skafferiet idag. 
(null)

Så skönt att rensa lite och få lite bättre ordning. 
Jag pärlade en hel del på kvällen. Det är inte så mycket kvar nu innan tavlan är klar. Funderar på om jag ska beställa nån mer. Vi får se. 

Jag avslutar med dagens Siggebild!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0