Mat och kort

Dagen började som vanligt i stallet. 
S dök upp när jag hade ätit frukost och vi gick ut igen. 
Jag longerade Sigge med pessoan medan S red Rosa. Sen hann vi in och fika en snabbis innan Alice kom från Växjö. Hon hade med sig sin senast inköpta häst som kallas Janne. Medan S tränade henne körde jag in hösilagebalar från carporten. Man gråter nästan när man ser vad mössen har gjort. 
(null)
Dom har gnagt sönder mer än 1/3 av balarna. Varför kunde som inte nöja sig med en bal. Nejdå, en tugga på alla balar typ så att dom möglar..
Fy f-n vad jag hatar möss! 
Vi gjorde fläskytterfilégryta med hasselbackspotatis till middag. Danne kom också så vi åt tillsammans. Sen spelade vi en omgång kort, Canasta. Idag vann Bosse och jag. 
När vi kvällsfodrade tog S en massa kort på mig och hästarna. 
(null)

(null)

(null)
Siggebus
(null)

(null)
Goa Coppeloppen
(null)
Och lilla Rosa. 
På kvällen pärlade jag samtidigt som vi tittade på mello. Det var inget vidare bra låtar med.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0